sueperb pages

Jul 17, 2011

Ops Buang..

Rasa tak puas hati pulak dengan blog sendiri.. walaupun belum ada orang yang komen atau tegur pasal blog ni, tapi bagi aku sebagai tuan blog ni rasa macam semak bila tengok blog sendiri.. hehe.. sedangkan tuan blog tengok blog sendiri pun dah semak, macam mana lah dengan orang-orang yang berkunjung ke blog ni? huhu

dan sebab itu jugak, aku buat renovation sikit dekat blog ni... mungkin korang tak perasan, tapi sebenarnya banyak jugak benda-benda yang aku dah buang dalam blog ni.. dan susun atur blog ni pun dah berubah.. 

antara yang aku dah ubah dalam blog ni..

  1. Bloglist.. dulu tamak sangat sampai ada 5 bloglist .. sekarang dah kurangkan jadi 2 je..
  2. Scroll.. dulu aku tak buat scroll ni.. sekarang bloglist dan blog archive aku dah letak scroll untuk mengelakkan list yang panjang.. 
  3. Reply.. untuk komen dah ada button reply.. so tak yah susah-susah nak tulis balik nama2 pengomen bila membalas komen mereka.. terima kasih yang rajin komen.. ^_*
  4. Susun atur.. kalau ada yang perasan, aku dah ubah sikit-sikit susun atur widget-widget dalam blog ni.. supaya nampak lagi menarik..
  5. Widget-widget.. ada beberapa widget yang aku dah buang.. walaupun sebenarnya aku suka sangat dengan widget tu.. tapi demi kebaikan blog ini, aku dengan berat hati buang jugak widget-widget tu... 

dan itu je la kot perubahan yang aku dah buat kali ni.. dan bila analyze blog sueperbs.blogspot.com ni, keputusan yang aku dapat..




dah tak tau apa nak ubah lagi.. ini je la yang termampu setakat ni..

korang rasa nak check speed blog korang jugak? cuba test kat SINI

credit to Mr Nasz untuk info pasal page speed grade ni..




15 komen SUEPERBS...:

Efa said...[Re perbs]

hehe..rajinnya mengemas blog..=D

Firdaus Life said...[Re perbs]

5 bloglist ? banyaknyaa.. mujur dah jadi 2 :D

Hafizin Jamil said...[Re perbs]

hehe..bunga tetap bunga

Unknown said...[Re perbs]

dah makin comeyy dah blog dy.. :D

arituarini said...[Re perbs]

tk de pun aku dlm bloglist tu..kih kih kih

Unknown said...[Re perbs]

bro suka blog yang ringan dan senang looding..kemas dan tak semak..faham semak..lalang banyak hmmm
nak test blog bro lah

Unknown said...[Re perbs]

baru entri sitemap..pasang laa

Unknown said...[Re perbs]

blog ni dah kemas :)
best dapat follow blog ni :)
kalau free singgah la ke blog saya, bg comment and nasihat.
http://fahmiefiras.blogspot.com/

cik pip said...[Re perbs]

wah mcm mana nak buat scroll and reply tu??

pip tag kamu>>
http://sepitsini.blogspot.com/2011/07/pencarian-url-paling-unik.html

Marina said...[Re perbs]

dah cun dah...lambat sikit je...

Aleen Aiden said...[Re perbs]

yeah.da makin ringan blog ni kot alin rase.nak scrol down pon xde stuck2.ok lettew.hee

Qaseh Dalia said...[Re perbs]

better background entry post ..kosong je mcm putih..xde corak snng nak bce =) suggestion

sue perbs.. said...[Re perbs]

@Efa bukan selalu rajin mcm ni . hehe.

@Freaky itu la.. bnyk sngt..

@H.J dh tk de sape nk bgi bunga.. letak kat blog pun ok la tu.. hehe

@Fay comey ke.. hehe.. thanks.. fay lgi comel kut.. ^_*

@ArulchelseA tk de ke.. hehe.. dh kamu pun tk letak blog ni dlm bloglist.. hehe..

sue perbs.. said...[Re perbs]

@Bro ahmad ye.. senang loading.. mls nk tunggu lama..

@fahmie firas thanks.. thankiu melawat.. sure akan singgah blog kamu nanti..

@cik pip yg tu kene google.. hehe.. bnyk blog ade tunjuk tutorial nak wat scroll ngan reply tu.. thanks ye tag sy..

@Marina cun ye.. lmbt sikit je kan? slalu2 dtg ye.. hehe

@aleen aiden blog mkin ringan dah.. tuan blog yg smakin berat .. hehe

sue perbs.. said...[Re perbs]

@Qaseh dalia adelia mksud nye mcm mane ye? sbb background entri ni biru memang tk de corak.. maybe tak habis loading kot? btw, thanks for the suggestion.. ^_*