Jul 5, 2011

Juvana episod 11 - Kedah dah bebas..

Daim..


Akhirnya terbongkar jugak siapa sebenarnya yang bunuh Mak Daim.. Daim tak bersalah.. Daim budak baik la.. hehe.. Kedah sebenarnya seorang anak yatim piatu.. dia terikut dengan seorang lelaki yang jahat.. lelaki tu gunakan Kedah untuk dapatkan duit dengan cara mencuri, menyeluk saku n macam-macam cara jahat lah kecuali membunuh..

Lelaki jahat tu (tak tau name dia) dah target nak rompak rumah janda kaya (mak Daim).. dia pura-pura mintak surat khabar dari rumah Daim.. kira macam nak survey lah rumah tu dulu.. Dia tak libatkan Kedah dalam kes rompak ni.. masa dia masuk rumah Daim, dia berjaya ditangkap oleh teman lelaki ibu Daim.. Ibu Daim segera call police.. dia dapat cam muka lelaki jahat itu.. lelaki jahat itu pun terus mencapai pisau dan menikam teman lelaki ibu Daim dan Ibu Daim.. pada ketika itu Daim berada di taman dan kebetulan Kedah pun ada di situ jugak.. berapa hari kemudian, keluar surat khabar pasal Daim bunuh mak dia.. selamat la laki jahat tu.. 

kesian Daim jadi mangsa..


Setelah Cikgu Zakiah meyakinkan Warden yang nama nya akan tekenal jika dapat membuktikan Daim tidak bersalah, barulah Warden tu nak tolong.. (gila glamour lah warden ni).. sementara tu Botak memang dah hilang kawan dah.. masa dia sorang-sorang tu, tiba-tiba semua kawan-kawan datang nak belasah dia.. tapi Daim yang baik hati ni pertahankan Botak pulak.. walaupun Botak selalu belasah dia, dia boleh lagi maafkan Botak.. 

"Kalau kita semua pukul dia, tak ada bezalah lah kita dengan dia".. (lebih kurang macam ni lah ayat Daim).

Kedah pulak mendapat berita gembira.. kes dia dah selesai.. dia dah boleh dibebaskan.. masa Kedah nak balik tu yang sedih .. Bila Kedah peluk Botak, nak nangis pulak rasanya.. (emosional kejap.. hehe).. minggu depan Kedah dah tak ada.. tak ada la mulut bising lagi nanti.. huhu

Warden tu pulak macam dendam je dengan Daim.. dia tak kan lepaskan Daim? apa maksud dia ni? Mana boleh Warden macam tu.. ni yang tak sabar nak tengok sambungan Juvana ni.. 

Warden.. 


So, macam biasa bagi korang yang tak sempat tengok Juvana boleh tengok kat Tonton..






4 komen SUEPERBS...:

ArulchelseA said...[Re perbs]

tu la pasal.aku rasa wrden tu ada kisah silam ngan daim la..

kedah bebas botak jd baik lak.. kih kih kih..

sue perbs.. said...[Re perbs]

sedih Kedah dah tak ada.. Botak tu betul ke dah jadi baik..

Srikandi Cinta said...[Re perbs]

Tak dapat nak tengok lagi Juvana, dah kat hostel huhu.. mesti banyak dah yang berlaku dlm cerita tu..

sue perbs.. said...[Re perbs]

@ Srikandi Cinta: dah nak abis dh citer ni.. lgi 2 episod kot