sueperb pages

Jul 16, 2011

Kuliah yang meng “excited” kan..


Dah lama tak pergi kelas.. rindu pulak rasa nak pergi kuliah.. dulu bila masa ada kuliah asyik niat jahat nak ponteng je.. sekarang baru rasa betapa pentingnya kuliah itu.. huhu..

Pagi tadi aku tersangat lah excited nak pergi kuliah.. bukan kuliah kat U tu.. kuliah memandu la.. haha.. dah tua ni baru sedar diri nak belajar memandu.. bukan apa, dulu masa lepas sekolah aku memang tak rasa teringin pun nak memandu... aku suka orang yang bawak aku ( aiceh. Macam bos besar pulak..)

Masa kat UiTM dulu sebenarnya aku ada daftar kelas memandu sebab ada promotion sempena program apa tah, .. tak kisah bila-bila nak pergi pun boleh.. call je bagitahu orang tu, nanti dia jemput.. dan sampai lah dah habis belajar ni, aku tak pergi-pergi pun kelas tu.. duit pendaftaran burn macam tu je la.. huhu..

Dan sejak dua menjak ni semangat untuk ada lesen memandu membuak-buak... tambahan pulak abang dan kakak aku semua dah ada lesen.. di tambah lagi dengan kawan-kawan yang men’sycho’ aku, akhirnya aku nekad daftar lesen lagi.. L dan P untuk motor dan kereta..

jauh lagi perjalanan nya..


Pagi tadi kalau ikut jadual,pukul 9 dah start kuliah tu.. punyalah excited, pukul 8 dah terpacak kat situ.. tak tau nak buat apa, tengok je la gelagat-gelagat orang yang belajar memandu tu.. sebelum nak masuk kelas kena cap jari dulu.. dan maisng-masing ada kad sendiri untuk cap jari..

kad kedatangan guna cap jari..

Dan sebelum sampai tadi aku beli gula-gula untuk mengelakkan ngantuk.. sebab kat kelas dulu-dulu memang selalu mengantuk.. bila mengantuk je, aku kena cubit kawan sebelah, baru hilang ngantuk.. memandangkan aku pergi sorang je, tak kan lah nak cubit kawan yang duduk sebelah aku.. memang nak kena ‘pang’ la kan.. hehe

gula-gula ubat ngantuk..

Ye, dah nak pukul 10 baru start... ciss.. saje je membuat aku tertunggu-tunggu... nasib baik la penceramah tu tak bosan.. asyik nak buat lawak je.. walaupun ada lawak dia yang tak dapat respon, tapi dia tetap tak putus asa nak bagi orang gelak.. itu yang aku kagum.. ye la, yang datang belajar tu banyak peringkat umur, berbilang kaum.. dan ada jugak orang dari Indonesia yang masuk kelas tadi.. bukan senang nak mengajar orang ni..

Dan 3.30 petang tamat lah kuliah tadi.. lepas kuliah kena cap jari lagi.. dan tunggu untuk test komputer pulak.. excited..


9 komen SUEPERBS...:

SoLy SoLicious said...[Re perbs]

hahaha..kuliah memandu upernye~

sue perbs.. said...[Re perbs]

@SoLy SoLicious haha.. ingatkan kuliah ape?

Luqeem™ said...[Re perbs]

gula2 tu dia bg spy x ngantuk eh msa drive? hehe

sue perbs.. said...[Re perbs]

@Luqeem™ ubat mase kuliah.. klu mase drive tk ngantuk kot.. hehe

farah ashikin said...[Re perbs]

nnt bwk aku jln2.. hehehe

Qaseh Dalia said...[Re perbs]

igtkan kuliah mnde td .. pehh hudson, feberet cakelat hihi

sue perbs.. said...[Re perbs]

@farah ashikin ala fara ko la bwk// ko dh expert memandu kan.. hehe

sue perbs.. said...[Re perbs]

@Qaseh dalia adelia hehe.. jngn mkn bnyk2 nanti gigi blobang..

farah ashikin said...[Re perbs]

nak suh aku langgar divider ke?? hahaha