Jul 7, 2011

Kunci-kunci Meraih Kejayaan..





  • Kunci kemuliaan adalah taat kepada Allah dan rasulnya
  • Kunci rezeki adalah berusaha disertai istighfar dan ketakwaan
  • Kunci syurga adalah mengesakan Allah swt (Tauhid)
  • Kunci iman adalah merenungkan ayat-ayat allah dan tanda-tanda kebesaran yang ada pada makhluk-makhluknya.
  • Kunci kebaikan adalah kejujuran
  • Kunci kehidupan hati adalah merenungkan Al-Quran, berdoa di malam hari dan meninggalkan perbuatan dosa
  • Kunci ilmu pengetahuan ialah tidak malu bertanya dan mendengar dengan baik
  • Kunci kemenangan dan kejayaan adalah sabar
  • Kunci kebahagiaan adalah Taqwa
  • Kunci bertambahnya nikmat adalah bersyukur
  • Kunci mencintai akhirat adalah zuhud terhadap duniawi
  • Kunci agar permintaan diqabulkan oleh Allah adalah berdoa..



petikan dari buku ini




-ps : hikmah tak ada elektrik tadi, berjaya jugak menghabiskan buku ni.. kalau tak asyik melayan internet je.. heheh..


9 komen SUEPERBS...:

Freaky said...[Re perbs]

banyak rupanya kunci2 yang berguna.. terima kasih share ni

Addin said...[Re perbs]

thanks ! suka ;)

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...[Re perbs]

betul3, kunci yg sgt penting untuk bukak pintu kejayaan.. :D

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...[Re perbs]

eh, tade letrik baca buku dlm gelap ke? huhuhu

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...[Re perbs]
This comment has been removed by the author.
KhAiReDzAiMy said...[Re perbs]

Kunci2 nielah yang akan membawa kita ke jalan yang Lurus.. Thanks atas perkongsian yang x pernah aq tahu....

sue perbs.. said...[Re perbs]

@ Freaky: tu lah.. bru tau gak sbb bce bku ni
@ Addin : welkam.. suke gak
@ Fee Hafeezah ketuk keyboard: siang tdi la.. hehe.. siang terang..
@ KhAiReDzAiMy: thanx singgah di blog ini

rizaros said...[Re perbs]

comel kunci tu..insyaallh jnji ada usaha :)

Gadis Kecil said...[Re perbs]

sesungguhnya hidup akan mudah jika kita berlandaskan ajaran NYA. insyaAllah.

datang balas kunjungan+follow sue.tenkiu sudi singgah ye. friend ever ^_^