Oct 11, 2011

Mesin Basuh dan Tangan..


Sekarang semua guna mesin basuh je kan.. semua nak campak je dalam mesin.. kasut sekolah pun campak dalam mesin? haisyh.. itu dah tahap malas melampau dau tu.. takmo takmo.. kasut basuh pakai tangan ye.. 

hmm.. dulu kalau kat hostel, nak basuh baju guna mesin kena bayar RM2... (ke RM3? lupa dah..) kena guna duit RM0.50 je.. so kalau beli apa-apa dapat baki syiling RM0.50 mesti simpan.. 

basuh pakai mesin senang.. masuk je mesin, set nak cucian macam mana lepas tu tinggal.. datang-datang dah siap..siap kering ..  kalau lambat ambil baju dalam tu ada lah yang keluarkan masuk baldi.. ye lah semua menunggu nak basuh.. 

berderet je baldi kat tempat mesin basuh tu.. tambah-tambah lagi bila dah nak cuti .. semua nak basuh sebelum balik.. 

Dulu masa belajar di matrik, selalunya basuh pakai tangan je.. tapi bila dah banyak sangat aktiviti, terpaksa jugalah guna mesin.. tak sempat nak basuh pakai tangan.. bila masuk UiTM pun kadang-kadang je guna mesin masa awal-awal semester.. bila mesin asyik rosak je, dah malas nak guna mesin dah.. guna tangan lagi bagus... jimat pun jimat..

sedar tak sedar basuh baju pakai tangan sebenarnya boleh menguatkan tangan.. dan membentuk otot lengan yang cantik.. ( betul tak?).. hehe.. pandai-pandai je buat kenyataan..

ok lah .. sebenarnya nak tunjuk video makhluk mesin basuh ni.. ada dua vol.. makhluk mesin basuh vol 2 ni yang terbaru.. layan je la ek.. hehe












4 komen SUEPERBS...:

NasZ said...[Re perbs]

hahaha..sengal nyer video.

saya basuh baju guna tangan sejak form 1 sampai upper 6 masa sekolah menengah. masuk uitm, semester 1 sampai semester 3 rasanya. dulu uitm mana ada mesin basuh, suma basuh tangan je. masuk semester 4 br ada mesin basuh berbayar tu. hehehe.

MOHD NASER.com

SoLy SoLicious said...[Re perbs]

hahaha...


P/s : kite basuh tangan je

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! said...[Re perbs]

Ala! Internet jahat sebab lembab. tak dapat tengok video tu.. hmm masa kat matrik dulu, saya basuh pakai mesin bila balik dari camping je. Huh pasoir semua tak larat kot nak basuh tangan. lumpur lagi...

Ezad Skytech said...[Re perbs]

masa belajar dulu basuh pakai tangan je..malas nak tunggu bila guna mesin basuh berbayar ni...heee...
bila balik rumah sendiri je baru guna mesin basuh...