Oct 4, 2011

Mayat bayi dalam longkang - Selayang

Sedih.. memang sedih bila ada berita pasal buang bayi ni.. kenapa? buang bayi yang tak bersalah tu.. campak dari tingkat atas sampai mati pulak tu...

Sudah la melakukan kesalahan berzina.. ditambah lagi dengan dosa membunuh .. memang tak boleh nak salahkan mereka semata-mata.. sebab kita tak tahu apa yang mereka lalui.. masalah mereka? arghh.. kenapa nak tunding jari kat orang lain..nak salahkan syaitan yang menghasut manusia?

sedangkan kita tahu, bila lelaki dan perempuan muhrim berdua-dua an, orang ketiga adalah syaitan.. Syaitan memang hidup untuk menyesatkan manusia.. oleh itu, jauhi lah perbuatan-perbuatan yang menghampiri zina.. Ya Allah tetapkan lah iman kami.. semoga kami tidak terpedaya dengan godaan syaitan durjana itu.. 







* mungkin hukuman hudud perlu dilaksanakan .. korang rasa?


8 komen SUEPERBS...:

NasZ said...[Re perbs]

saya tengok, ramai orang yang takde anak berlumba2 nak amik anak angkat. ini plak..isk..

MOHD NASER.com

SoLy SoLicious said...[Re perbs]

xberperi kemanusiaan sgguh..haiisshhh

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! said...[Re perbs]

kejam gila kan mak dia... tah apa lah yang dia pikir masa buang tu. SAtau pengaruh luar, syaitan yang hasut ke, atau ada penyakit psikologi..

KiMiE said...[Re perbs]

kalo taknak pun budak tu,bagi kat org je..ramai yg nak bela..huu marah ngan org camni..

alia zainol said...[Re perbs]

nilah yg dikatakan manusia akhir zaman..

Acik said...[Re perbs]

sedey ... makin sedey! huhuhuuuuu

[sutera kasih] said...[Re perbs]

tiada undang2 yg terbaik selain undang2 yg telah ditetapkan olehNYA.

wanja said...[Re perbs]

sk0ng sgt2 lau wt hukum hudud.. zina dn prbuangan bayi semakin menjd2 skrg..