Oct 3, 2011

Bila gagal...


pic google..


Korang pernah tak merasa kegagalan? gagal dalam peperiksaan, gagal dalam percintaan, pertunangan, pernikahan? bagaimana rasanya gagal tu ye? mesti sedih sangat.. ada yang sampai hilang selera makan bila gagal..

contohnya bila gagal dalam exam.. kita dah berusaha sedaya upaya dan yakin boleh berjaya tapi tetap gagal juga.. kawan-kawan pulak perli.. ada pulak cakap kat korang "kenapa tak buat betul-betul?", "itu la aku dah cakap.....", dan bla bla bla.. mungkin niat diorang nak nasihat, nak bagi motivasi tapi bagi yang sedang 'frust' tu mungkin tak anggap itu satu nasihat.. malah kata-kata itu lagi menurunkan semangat korang yang memang down tu..

jadi, macam mana agaknya korang menghadapi kegagalan? menangis sepuas-puasnya? lupakan saja? buat benda-benda yang boleh menggembirakan hati? 

masing-masing pasti ada cara sendiri bila rasa kecewa.. tapi jangan lah sampai dah tak nak hidup pulak.. jangan sampai nak terjun bangunan nak bunuh diri ye.. kegagalan di dunia ni hanya sementara... bunuh diri tidak dapat menyelesaikan apa-apa masalah.. kehidupan di akhirat itu lah yang kekal abadi selamanya... 

suka lagu kat bawah ni... Anugerah dari kegagalan... Layannn





"Bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan" - surah al insyirah :6


"Tidak ada seseorang Islam yang ditimpakan sesuatu yang meyakiti iaitu penyakit atau lainnya melainkan Allah gugurkan dengan sebab itu dosa-dosanya sebagaimana pokon menggugurkan daunnya " - Al Hadith




4 komen SUEPERBS...:

NasZ said...[Re perbs]

setiap yang berjaya, ada kegagalan mereka. setiap kegagalan itulah yang membentuk diri mereka.

MOHD NASER.com

EyqaLuvender said...[Re perbs]

yup...iqa kerapkali mengalami kegagalan...
cmpay 1 thp rse nk give up...
tp mane boley...i must keep chasing my dream! :)

Acik said...[Re perbs]

kegagalan itu permulaan kp kejayaan ... :)

Green Apple said...[Re perbs]

takut hadapi kegagalan.. nak berjaya je... boleh ke camtuh...