sueperb pages

Oct 17, 2011

Cari DUit.. part time..


Assalamuaikum dan salam sejahtera..

SebenarnA dah beberapa hari tak update blog.. sueperbs pagi yang ku post setiap pagi tu sebenarnya auto publish.. hehe.. bagus jugak ada auto publish ni.. 

Kalau nak cari duit kena lah berusaha kan.. duit tak kan jatuh gedebuk macam tu je.. aku nak cerita pasal part time yang aku buat.. tak ada lah banyak mana sangat duit yang aku dapat tapi sekurang-kurangnya dapat jugak lah duit poket.. 

aku ada kenal seorang ni dia yang ajak aku kerja part time.. jumpa pun kat kelas memandu.. memandangkan tak ada buat apa, lebih baik aku buat part time.. tak kira lah part time apa pun asalkan halal.. part time di kelab golf.. bila ada kenduri ke majlis apa-apa ke dia akan perlukan part timer.. kerja biasa-biasa je.. angkat pinggan, kemas-kemas.. gaji dapat hari tu jugak.. cash..

Sabtu lepas aku cuba lah nak rasa part time kat kelab golf ni.. ada satu majlis kenduri kahwin.. mula-mula memang tak tahu apa nak buat, tapi jangan risau, ada yang akan ajar nak buat apa.. makan memang lah free.. dah kerja pun untuk kenduri kahwin.. mesti lah makan nasi kenduri .. hehe..


susun pinggan jangan kasi pecah..

aku baru tahu ni name nya goblet.. huhu



Selalu pergi kenduri kahwen tengok orang angkat pinggan, kali ni aku rasa sendiri angkat pinggan-pinggan, cawan-cawan.. memang non stop la haritu kerja.. dah dalam pukul 3 baru dapat makan dan berehat kejap...


wajah kepenatan..

lepas habis kenduri tu, kena lah kemas-kemas balik dalam dewan tu.. dan esok nya ada lagi majlis lain.. kitorang lah yang kena tolong-tolong buat set yang baru untuk majlis esok pulak.. 

kalau siapa-siapa nak cari duit lebih, boleh je kerja part time ni.. budak lepas PMR pun ada jugak kerja ni.. aku pun sebenarnya hari tu ada jugak cari kawan-kawan ajak join sekali tapi semua nya ada hal.. ada interview la, kenduri , macam-macam hal la.. last-last aku sorang je la pergi dengan orang yang mula-mula ajak aku tu.. dan ada beberapa orang yang aku tak kenal pun ikut jugak.. best jugak kerja ni sebab dapat belajar benda baru dan dapat kawan-kawan baru.. kawan-kawan yang mempunyai semangat untuk bekerja.. 

so, kalau ada yang nak join part time ni, boleh je contact ye.. kerja ni tak tentu jugak.. kalau ada kenduri, ada nak pakai orang baru kita kerja.. kalau tak silap minggu depan ada lagi kot majlis kenduri... tak pasti boleh pergi lagi ke tak..







19 komen SUEPERBS...:

Unknown said...[Re perbs]

hehehe...susahnya nak dapat duit...

perabih...senang je

Awek Senyum said...[Re perbs]

minat nk join...kat mana eh location??

Aleen Aiden said...[Re perbs]

susun pinggan klo banyak tu xpe lagi.tp klo kne basuh pinggan byk mcm tu,aihhhh..bley senak weh...hu3

Nasz said...[Re perbs]

nak kerja gak. tapi rasanya jauh dari tempat saya ni.

sue perbs.. said...[Re perbs]

@azambetul tu.. perabih memg senang..

sue perbs.. said...[Re perbs]

@Awek Senyum oh minat ye.. location kelab golf sungai buloh.. tpi klu mcm sy tk de transport ade org amik kat area PJ..

sue perbs.. said...[Re perbs]

@aleen aiden haha.. bsuh pinggan ade org keje sana yg buat.. memg tk larat lah klu nk bsuh pinggan2 semua

sue perbs.. said...[Re perbs]

@NasZmemg jauh.. hehe.. tk berbaloi la nk dtg sini je dh brape tmbg nye

Unknown said...[Re perbs]

bgs2...xksh la keje pape pn kn.. jnji halal...yg pntng dpt pegang duit sndiri ..

SoLy SoLicious said...[Re perbs]

menarik..kalo hujung minggu nak la jugak..heee

Unknown said...[Re perbs]

Duit...dimana kau duit.. hehehehe..asal tak dpt follow blog yg kiut lagi menawan ni.. nak suroh tuan punya blog ni menyanyi skit..boleh?? :D

sue perbs.. said...[Re perbs]

@ziraziz btul2.. janji halal..

sue perbs.. said...[Re perbs]

@SoLy SoLicious nak ke? boleh je.. contact je

sue perbs.. said...[Re perbs]

@fuuyooh nyanyi lgu duit tu ke? hehe.. ade kat bwah geng sueperbs tu.. kdg2 button folow tu malu2 nak klua..

[sutera kasih] said...[Re perbs]

kena ada usaha baru ada duit :)

Anonymous said...[Re perbs]

http://intl.earnparttimejobs.com/index.php?id=3743906

Admin Buat-Duit-Lumayan said...[Re perbs]

Sueperb,Kerja hotel partime.memang lumayan.

Unknown said...[Re perbs]

saya nak mcm ne nk contact

sue perbs.. said...[Re perbs]

Alamak.. sorry zuhaiba.. ni tahun 2011.. sy pun dh tkde no contact org hotel tu..