Apr 28, 2011

Makan sampai muntah...

Update yang tak up to date..  biasalah aku ni... nak update cerita pasal isnin lepas... isnin haritu aku pergi ofis kejap nak ambil barang.. lepastu dah janji nak keluar beli barang dengan abang dan isterinya.. (kak ipar ku)..


lepas beli barang keluar makan kat warung kejap... tiba-tiba teringat ada kedai makan durian sampai kenyang kat PJ... Bayar RM 10 sahaja dan makan la berapa banyak pun yang penting kena makan kat situ.. 


oleh sebab tiga-tiga orang ni memang hantu durian, apa lagi, terjah la..


sampai kat sana banyak sangat kedai yang jual durian samapai tak tahu nak makan kat kedai mana satu... nak cari kedai yang makan sampai kenyang tu tapi tak ada pulak.. semua kira timbang kilo.. mungkin ada musim musim dia kot baru ada offer macam tu..


tak kisah la... dah sampai kedai durian tak kan tak nak makan langsung.. so kitorang pon pilih la 3 jenis durian (3 aje ke? kata hantu durian?) tak baik tamak..kalau tak cukup tambah la lagi..

harga-harga durian..

kami pilih 3 jenis durian.. Durian D24, D 101 dan X O kot.. (aku tak ingat)... selama ni mana pernah ambil kisah dengan nama durian.. main ngap je masuk mulut.. kat situ orang kedai yang kopek kan.. tinggal ngap je la..

durian sedap punya... 

masing-masing dengan tak sabar dan rakus nya pun makan la durian tu.. fuhh... lepas geram.. dan tengok la hasil aku, abang dan kakak iparku makan...

tinggal kulit..

mak ai... banyak nya makan... ok.. tipu je... bakul kulit durian tu kongsi dengan orang sebelah punya.. sebab baru lepas makan kat warung, kami hanya mampu membelasah 3 biji durian aje... sikit je kan... huhu.. tak apa la.. lain kali boleh makan lagi..



p/s: teringin nak makan durian dalam dusun dan kutip durian




2 komen SUEPERBS...:

msredcheesecake said...[Re perbs]

Cik sue,
Besnye durian.tiga biji je?kalu msred tiga biki tu makan soawang je....tamak tul ...keheee...

sue perbs.. said...[Re perbs]

msred :
tu la 3 biji je... dh kenyang bru lepas mkn... lain kali kene simpan perut dlu bru leh mkn bnyk2..