Nov 11, 2011

Bila jumpa mentua...



Jumpa mak mentua? bila? hehe.. bukan aku la.. Tadi aku tengok Wanita Hari Ini.. Topik yang dibincangkan tentang bila anak bawa bakal menantu pulang... ada penonoton ni telefon dia tak suka calon menantu yang anak dia bawak .. macam mana agaknya ye rasa bila nak bawak calon yang kita pilih jumpa ibu bapa? mesti debar-debar... macam-macam bermain dekat fikiran.. kalau mak ayah yang sporting, kurang la sikit rasa berdebar tu .. kalau mak ayah yang cerewet dan serius, hmmm... susah jugak tu nak memikat hati bakal ibubapa mentua ni.. tambah-tambah lagi kalau mak ayah dah ada calon pilihan hati.. mesti ada je yang tak digemar..

Aku memang tak ada pengalaman di bawa jumpa bakal mentua.. mahupun bawa calon pilihan jumpa mak ayah.. tapi kalau teman abang jumpa bakal mentua pernah la.. hehe.. walaupun hanya teman sahaja, tapi ada jugak la rasa takut .. (macam mentua aku pulak kan).. hehe.. aku respek dengan abang aku sebab dia berani pergi rumah kakak ipar aku walaupun baru berapa hari je kenal.. tak macam mereka yang bercinta bukan main lama tapi mak ayah pun tak pernah jumpa.. itu menunjukkan mereka mereka memang tak serius pon dalam perhubungan.. mereka hanya bercinta sebab nak suka-suka je.. betul tak? hmm..

so, korang yang belum kahwin tu dah sedia ke nak berjumpa bakal mentua.. atau korang memang dah kamcing dah dengan bakal mentua korang? hehe.. kalau suruh mak ayah carikan tak yah nak risau-risau kan? ok main-main je.. aku tak terfikir pun nak kahwin buat masa ni.. perjalanan masih jauh.. 



p/s: selamat bertunang kepada kawan seUniversiti yang dah nak bertunang bulan depan setelah 5 sem bercinta..Alhamdulillah..



12 komen SUEPERBS...:

cikwahidaidris said...[Re perbs]

oh, saya tak pnah jumpa bakal mrtua lagi. =.=

tp, pnah dah bwak bf jumpa parent. Alhamdulillah smua ok :)

Marina said...[Re perbs]

dulu mase tanyer hubby, dia cakap dia tak penah bawak balik kawan2 pompuan kat rumah mak dia, kecuali bakal wife dia..betul ke tak ntah..hehe..

farz zull said...[Re perbs]

ahah, ok sila berdebar2 sendiri, gatai dah rasa ni...hehehe

ct kamaliah said...[Re perbs]

mesti jantung tu nak tercabut jer rasa..berdebar tahap gaban..;))

azam said...[Re perbs]

biasalah ni....

insyaallah...kalau dah jodoh xkemana
mak ayah pasti akan suka juga, yang penting kita jadi anak menantu bukannya anak hantu

yen(toka ziizokukuto) said...[Re perbs]

dup dap dup dap dup dap,,hahaha tetiba gatal hehe

Mz Aisya said...[Re perbs]

kena standby baju kurung spesel untuk jumpa mak mentua neh, simple and innocent. hehe.

;)

doa banyak2!

Daddylicious said...[Re perbs]

bawa makanan banyak2 bila nak gi jumpa mak mertua ...hehe

syahirooAhmad said...[Re perbs]

teringin gaknak jumpa bakal bapak mertua.. masalahnye anak kepada bapak mertua tu pun masih tiada.... lalala.... oh ibu,,, carikanlah daku calon~~

alexa yussida said...[Re perbs]

mula2 berdebar..once dah jumpa terus jd kawan baik :)yg pntg,pandai amik hati dan mnjadi pendengar yg setia :)

aimie amalina said...[Re perbs]

hehehe
x taw la apa nasib den jmp mak mentua nnti
heeeeee

aleen aiden said...[Re perbs]

setelah 5sem bercinta?hi3.semoga jodoh mereka berkekalan,insyaAllah..