Sep 22, 2011

Istiadat konvokesyen UiTM ke 75 - cara cek denda dan saman..

Dah cek saman/denda ke belum?

Ramai pelajar UiTM dok tengah kecoh pasal saman dan denda .. ada yang kena saman sampai beribu-ribu.. kebanyakannya kes parking.. tempat parking memang tak cukup tambah-tambahan lagi kat kampus Shah Alam.. (kampus lain tak pasti pulak..) .tu lah siapa suruh bawak kereta .. lain kali naik bas je macam kami.. jimat pun jimat.. wahaha.. ( gurau aje.. ) 

Tapi kalau saman sampai beribu-ribu tu mau habis duit gaji berapa bulan.. kalau dah bekerja tak apa lagi.. kalau yang masih menganggur tak dapat kerja lagi tak ke payah tu.. kalau tak bayar saman, tak boleh konvo.. fuhh.. pandai-pandai la korang selesaikan saman atau denda ni ye... tak dapat den nak nolong..

Berbalik kepada tajuk utama.. macam mana nak tau ada denda ke saman?.. kalau nak cek boleh klik SINI..

Masukkan no kad pelajar dan IC.. kalau tak ada tunjuk apa-apa denda atau saman maksudnya korang bebas la dari apa-apa denda dan saman..


screen shot dari web konvokesyen UiTM


kalau korang tak ada saman/denda, dia akan keluar macam kat bawah ni

Alhamdulillah.. bebas dari saman..


Jangan lupa cek bil konvo ye... Yuran konvo pun kena settle jugak.. nak cek Bil boleh klik SINI





7 komen SUEPERBS...:

sifu im said...[Re perbs]

dh nk konvo ke??

NasZ said...[Re perbs]

teringat masa saya konvo kat dewan seri budiman uitm shah alam tahun 2008 dulu.

MOHD NASER.com

sue perbs.. said...[Re perbs]

@sifu im hu'uh.. insyaallah

sue perbs.. said...[Re perbs]

@NasZ2008 sy bru msuk UiTM.. hehe

Alice was here. said...[Re perbs]

salam, kalau tak pg konvo amik kat mna ek skrol tu? :)

sue perbs.. said...[Re perbs]

@Alice was here. wsalam.. klu ikut pada panduan istiadat konvo skrol boleh ambil di bahagian pengurusan rekod pelajar dan konvokesyen , aras 3 bangunan menara SAAS ( utk grad di UiTM Shah Alam)..

boleh rujuk sini

http://konvokesyen.uitm.edu.my/images/stories/pdf/panduanbm.pdf

Alice was here. said...[Re perbs]

got it. thanks! :)