sueperb pages

Dec 17, 2011

Kopak oh kopak...


Assalamualaikum dan salam sejahtera.. 

Setelah berapa bulan menjadi surirumah, akhirnya aku telah dapat satu pekerjaan.. tapi belum kira tetap lagi.. ada 8 hari untuk training dan aku perlu pass semua assesment dalam training tu barulah akan dapat diterima bekerja secara tetap.. tempat kerja di KL Sentral.. nama tempat kerja tak boleh bagitahu sebab kerja ni agak SULIT dan PERSENDIRIAN.. ahaha.. jangan sangka yang buruk-buruk ye.. 

Kerja nya ada kaitan dengan buat Sale la.. sebenarnya aku ni mana lah pandai sangat nak bercakap meyakinkan orang ni.. tapi aku ambil jugak kerja tu.. memandangkan sekarang agak susah nak dapat kerja, so apa-apa offer kerja aku terima je lah.. sekurang-kurangnya dapat jugak cari pengalaman baru.. ye dak? 

Start training khamis hari tu.. setakat ni, masih boleh ikut lagi apa yang di train.. Alhamdulillah, semua yang dalam group training tu baik-baik dan tak sombong.. 

Cuma bab kos sara hidup ni je la.. memandangkan aku tak ada income lagi, so duit belanja pun masih mengharapkan belas kasihan mak ayah ( macam sadis je ayat aku nih )... hehe... 

Meh nak buat bajet jap.. Kalau bab transport memang tak ada masalah.. naik LRT je dah sampai.. tambang pergi balik dalam RM5 sehari.. kalau sebulan adalah dalam RM 110 ( tak termasuk sabtu dan ahad)..

Tapi bab makan tu yang agak membimbangkan.. tempat makan kat KL Sentral tu memang banyak tapi kalau sekali makan je dah RM10++, sebulan dah berapa ye.. memang kopak la aku macam ni.. 


Mihun sup RM7.. kuah dia macam air kosong je.. 


Jadi, aku dan geng-geng aku yang sama menghadapi masalah kesempitan wang ni dah mencari jalan penyelesaiannya.. iaitu, apakata kita bawak je makanan dari rumah.. kat office tu ada je pantry.. kalau rajin, boleh masak siap-siap dari rumah.. kalau agak-agak tak sempat nak masak tu beli aje lah Nasi Lemak ke kuih ke.. dapat lah berjimat sikit kan.. selesai satu masalah.. 


p/s : puasa juga boleh membantu...




7 komen SUEPERBS...:

miss Fyqa said...[Re perbs]

ya ampun.. mahalnyer la mihun sup dia.. hukk.

lieynanilaz said...[Re perbs]

kos hidup di kl memang tinggi..huhu.

SoLy SoLicious said...[Re perbs]

ken panadai uruskan duit la kalo mcm tu eh..

sue perbs.. said...[Re perbs]

@miss Fyqa kan.. mahal tu

sue perbs.. said...[Re perbs]

@lieynanilaz betul.. sngt tinggi

sue perbs.. said...[Re perbs]

@SoLy SoLicious yep.. tk leh blanje ikut suke je

Azza Azman said...[Re perbs]

ce bawak bekal... jimat sikit.. jgn lah makan Mac D ke KFC hehehe...