sueperb pages

Dec 1, 2011

Stress kerja dan tak kerja..


Stress tahu bila tak ada kerja.. tapi kalau dah kerja pun mesti stress... bezanya stress dah kerja ni , kau still akan dapat gaji tiap bulan.. stress menganggur kau tak dapat duit.. nak beli apa pun tak dapat.. menyusahkan orang lain nak tanggung hidup kau.. (pedas.. tapi itu lah hakikatnya) 

Yeah.. aku mengaku kesalahan aku.. mungkin usaha tak cukup.. kena usaha lebih lagi.. pergi interview selalu tak dapat.. (skill interview mungkin kurang ).. ada interview yang tak dapat nak pergi.. (masalah transport) dan macam-macam hal yang menyetresskan aku..  paling menyetresskan bila ramai kawan semua dah dapat kerja... aku? hmmm

Ok lah.. aku perlu sentiasa positif.. aku perlu buktikan aku seorang yang possess positive attitude seperti tertulis di dalam resume..  kot-kot lah ada employer yang meng stalking blog aku.. (harap-harap tak ada lah)

Ye..  kesabaran itu penting.. dan aku yakin setiap yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya.. 












8 komen SUEPERBS...:

cik wanie Lovela (CWL) said...[Re perbs]

reja stress tak keja pun stress hahaha..kahwin bole?

sue perbs.. said...[Re perbs]

@cik wanie Lovela (CWL) kahwin? haha.. stress jugak.. sape pulak lah nk dtg meminang

Unknown said...[Re perbs]

jgn stress² ok

safurara said...[Re perbs]

sabar eh.cuba lagik =)

Bardtistuta said...[Re perbs]

sama lah kita ssh btol nk cr keje ni.. stress!

SoLy SoLicious said...[Re perbs]

smua bnde stress ye..bljr pun stress...keje pun stress

Azza Azman said...[Re perbs]

kadang kadang Allah bagi rezeki lambat sikit, tapi sekali dia bagi, segedebuk terus,,, bersabarlah ye, insyaAllah...

farah ashikin said...[Re perbs]

aku pun x dpt keje betul2 lg..
:)