sueperb pages

Feb 22, 2011

Berjalan pun Kena Fokus, Nanti Orang Ambil Kesempatan


Seharian bekerja, masa yang paling ditunggu tunggu ialah 5.30.. kenapa? sebab masatu la masa untuk balik.. hehehe.. hari ni sharp pukul 5.30 aku balik sebab dah plan nak singgah Amcorp nak beli barang sikit..


Ni lah Amcorp Mall


Baru 5.30 KL dah gelap macam dah nak malam.. Keluar dari bangunan ofis dah hujan rintik-rintik dah.. Nasib baik la bawa payung.. tak la basah nak sampaikan ke LRT stesyen.. Hujan nampaknya semakin lebat kat KL.. Boleh nampak dari train tu.. Sampai kat LRT Taman Jaya aku pun turun la.. Amcorp tu dekat dengan LRT Taman Jaya (kepada siapa2 yang tak tau).. Kat sini pun hujan jugak tapi tak lebat sangat..

Aku pun turun la tangga dan “touch n go” untuk keluar.. lepas tu ada lagi tangga.. turun lagi... banyak pulak tangga nak turun.. sambil tu berfikir dan berfikir ( apa tah yang aku fikir, aku pun tak ingat ).. Dan tiba-tiba cantik je macam mana tah boleh tergelincir.. kat jalan rata kot..dan aku tak pakai ‘heels’ pun...  mungkin sebab lecak dan licin, aku dengan pose baik boleh pulak terjatuh.. tapi tak ada la sampai tergolek dan tertonggeng.. (kalau tertonggeng mungkin aku buat-buat pengsan terus kot.. haha)..  lebih kurang macam terduduk la... kaki terlunjur macam ahli gimnastik.. pergh (pandai-pandai la korang bayangkan sendiri)

Yang paling memalukan ialah lokasi aku buat aksi gimnastik tu betul-betul kat depan orang tengah berasak-asak nak beli nasi lemak.. (mi,mihun dan yang berkenaan).. maluuu dowhh... dah la sorang... tak ada tempat nak cover ke’malu’an ni.. mesti semua orang yang beli nasi lemak tu pandang.. dan yang tunggu bas, yang lalu lalang... arghhh.. tapi aku ada terdengar suara kakak tu kata... « kesian nyaa  » mana kakak tu? Aku nak say thanks sebab kesian.. dan nak cakap “kenapa tak tolong angkat saya kak?” hehe.. banyak songeh kau

Well, walaupun dah terduduk, aku dengan steady boleh bangun sendiri. Dan kenapalah mata aku boleh straight terus pandang kat group “Nasi Lemak” tu dan senyum.. Selalu kalau malu, aku dah tak pandang depan dah.. jalan je terus.. Dan yang tak sangka, acik jual nasi lemak tu boleh pulak balas senyuman « manis » aku.. haha.. (senyum tu kan sedekah.. ) thanks acik sebab membalas senyuman aku.. huhu


kedai nasi lemak dan acik yg senyum tadi... (beberapa jam lepas kejadian)



Lepas tu dengan muka slumber aku pun meneruskan langkah macam menuju ke  satu lagi tangga.. dalam 3,4 langkah ada sorang lelaki tengah edarkan “flyers”.. dan yang aku pasti dia pun nampak aku bergimnastik tadi. Dia pun bagi la “flyers” tu kat aku.. sebelum turun tangga aku tengok la “flyers” pasal apa.. ada sale ke promotion ke yang murah-murah (ada hati lagi nak ‘sale’ tu).. korang tau tak ‘flyers’ pasal apa ??  pasal takaful dowh... baik punya promotion... macam tau-tau je aku nak jatuh situ... dan secara autimatik aku tercakap ‘kuang ajo !!’...(orang tu tak dengar kot)... nak je tanya ‘takaful boleh tak protect  kalau saya jatuh macam tadi ?’... huhuhu





flyers yang dh konyok... heheh


Turun tangga lagi... kali ni alhamdulillah selamat... tak jatuh dah... sampai AMCORP terus pergi toilet cek kalau-kalau ada cedera.. ok.. tak ada cedera.. tak rasa sakit, rasa malu je.. heeee...


 
kawasan maut..


Pengajarannya...
-fokus lah bila berjalan terutama ketika hujan..
-balik kerja jangan suka melencong tempat lain..
-kalau jatuh bangun sendiri
-senyum selalu dalam apa jua keadaan
-nak bagi ‘flyers’ hati’hati sikit
-tak usah pakai kasut tinggi2 time hujan (selipar jamban lagi selamat kot)


pandangan kedai dari atas... tak berani nak buat pandangan depan.. heee



Itu sahaja nak cerita... thanks sebab sudi menyinggah blog ni... *_^

0 komen SUEPERBS...: