sueperb pages

May 5, 2012

Sunan Musafir Punya Pasal.. & Pesta Buku PWTC part 2..


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pesta Buku Part 2? wah.. siap ada part 2 lagi tu.. hehe.. ini kisah Usha-usha Pesta Buku kali ke 2.. Maksudnya aku pergi kali ke 2 la untuk pesta buku ni... emm

Pentas di tengah-tengah.. 


Hari ni aku cuti.. memang plan nak pergi PWTC lagi.. Aku pergi dalam pukul 11.. memang ramai orang.. tambah-tambahan lagi dengan rombongan-rombongan sekolah .. sampai-sampai je aku pergi kat bahagian pentas sebab aku dapat tahu yang Irma Hasmie ada pukul 11.45 dengan buku dia bertajuk SMILE..

SMILE .. karya Irma Hasmie dan Zamri Mohamad

Jadi dapatlah peluang tengok bicara bersama 4 orang penulis.. Selain Irma Hasmie, panel lain yang dijemput ialah Prof Dr Muhaya dengan karyanya 'Pelajar Bertanya Prof Dr. Muhaya menjawab',Bapak Parlindungan Marpaung, dari Indonesia dengan karyanya 'Hidupan Ini Pilihan', dan Tuan Zuhairi dengan iaitu penulis' Law of Universal Attraction',


Barisan Penulis..

Di akhir sesi, siapa yang bertuah dapat percuma buku beserta tandatangan penulis .. (Aku tak bertuah pon).. aku juga berpeluang beli buku 'SMILE' dengan harga RM 10 je.. dapat tandatangan dan bergambar sekali... 


Irma Hasmie yang cantik


Memandangkan masa first time aku pergi aku tak sempat usha semua booth, so kali ni memang aku explore sampai tingkat 3.. tingkat 3 kebanyakan buku bahasa Inggeris.. tingkat 2 pon banyak booth... dalam pukul 1 macam tu ada lagi acara kat pentas.. kali ni Chef Hanilieza pulak menunjukkan cara-cara masak kerabu ikan bilis sambil mempromosikan buku terbaru beliau untuk Siri Resipi Warisan.. 


Chef Hanilieza tunjuk demonstrasi masakan..

Di akhir sesi, siapa yang dapat jawab soalan dengan betul dapat hadiah dari PTS.. sekali lagi memang aku tak bertuah sebab banyak soalan yang aku tak tahu nak jawab.. wahaha.. lagi pun aku tak tengok demo tu dari mula... apa pun yang penting penonton jugak berpeluang dapat merasa masakan Chef Hanilieza ni..  

Jemput rasa ye..

Aku dapat tahu yang dalam pukul 3 buku Sunan Musafir akan mula dijual. Aku pun terus la pergi ke booth Karangkraf.. Jalan-jalan tengok-tengok buku kat situ.. Aku beli lagi buku-buku Ramlee Awang Mursyid yang aku masih belum ada. Masa tengah leka belek-belek buku, ada announcement yang Ramlee Awang Mursyid dah ada kat meja penulis dan buku Sunan Musafir edisi kulit keras pun dah nak habis. Aku pun terus ke depan nak cari buku Sunan Musafir tu. Tinggal satu buku je lagi.. Aku pun berlari la nak dapatkan buku tu.. fuhh.. nasib baik sempat dapat.

Sunan Musafir edisi kulit keras..

Lepas bayar, aku terus beratur untuk dapatkan tandatangan Ramlee Awang Mursyid. Ada jugak yang baru datang nak cari buku tu tapi kecewa sebab dah habis.. Aku pun sebenarnya nak beli lagi sebab kawan aku pun dah tempah awal-awal dah.. Orang Karangkraf tu bagitahu yang esoknya akan ada lagi tapi kena datang awal la dalam pukul 10. Aku memang tak boleh nak datang esok pagi.. 200 buku habis dalam setengah jam je..

Masa tengah beratur tu, ada announcement lagi yang satu kotak Buku Hard Cover Sunan Musafir baru dikeluarkan. Masa tu lagi dua orang je kat depan nak dapatkan tandatangan RAM. Aku dengar je announcement, aku terus lari kat tempat buku tu takut buku tu habis lagi.. Alhamdulillah dapat jugak buku tu... 

Bayar lagi dan lepas tu beratur panjang lagi.. Orang Karangkraf pun boleh gelak kat aku sebab beli dan beratur sampai dua kali. Tak kisah la.. Yang penting aku dapat buku yang aku nak. Beratur dua kali pun tak apa lah yang penting aku nak autograf dari RAM.

Ramlee Awang Mursyid di Pesta Buku PWTC

Hari ni memang last la aku pergi Pesta PWTC ni.. Cukup la dua kali je. Yang penting aku puas sebab aku dah dapat apa yang aku nak. Banyak jugak buku yang aku beli sampai sakit sakit bahu ni nak sampai ke rumah.. 


Buku-buku yang aku beli kali ke dua ni..

Buku yang aku nak sangat. suka nya ..



Kepada korang yang nak beli Sunan Musafir ni datang la awal-awal. Dengar cerita hari sabtu ada pelancaran buku ni.. Pesta Buku ni sampai 6 Mei je. Datang la cepat-cepat ye. 










6 komen SUEPERBS...:

Salina Mat Isa said...[Re perbs]

wah bestnya..jelesnya..sue dpt beli buku sunan musafir hard cover tu siap dpt sign RAM lagi..nak pegi tapi jauh..:(

Jay Saja said...[Re perbs]

lamaaaa gila dah tak drop comment kat blog orang sebenarnya. tapi sebab awak update pasal RAM, gagah nak comment jugak. :P

jelesnyaaaaaa! tak apalah, rezeki awak. kita dah jumpa dah tahun lepas. bergambar sebelah2 lagi. nak tengok gambar? ;P kikiki.

awak, ada jumpa buku RAM under publisher lain tak? sebab ada 2 or 3 buku dia bukan bawah alaf. susah nak cari. :(

oh, btw. update terbaru kat belakang sunan musafir tu apa? novel apa dia tengah buat sekarang?

lieynanilaz said...[Re perbs]

wah jeles..kalau dekat saya pun pasti terjah!!..

sue perbs.. said...[Re perbs]

@teratak hati rezki sy dpt gak bku tu.. alhamdulillah

sue perbs.. said...[Re perbs]

@Najmah A. M wah pnjg nye komen.. hehe.. sy pun sempat gak bgambr ngan RAM.. nanti sy tunjuk gmbr.. hehe..

tk perasn pulak buku RAM kat publisher lain.. emm. tk de plak update pasal buku ape yg die tngh buat

sue perbs.. said...[Re perbs]

@lieynanilaz hehe.. jngn jeles2.. mane tau lain kali awk pulak dpt