Feb 3, 2012

Singa datang...

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Alhamdulillah dah start keje baru khamis lepas... baru 2 hari kerja, dah cuti 4 hari.. hehe..best nye lah.. hari rabu baru masuk balik kerja..  cuti lama la yang paling seronok.. ye dak??

Macam mana kerja baru? So far so good... mula-mula ni memang agak tak biasa la dengan sistem-sistem yang di guna.. tak pe.. lama-lama nanti mahir la.. practice make perfect..

Tadi tengah sibuk buat kerja, tiba-tiba dengar bunyi gendang.. dari jauh dah nampak kelibat singa... (bukan singa kat hutan tu ye.. ni singa untuk Gong Xi Facai la...)  Aku terus tak boleh nak fokus buat kerja.. sebab nya, aku tak pernah tengok tarian singa secara dekat.. selalu tengok kat TV je.. hehe..

semua tinggalkan kerja..


Singa tu ada 2.. dia pusing-pusing satu ofis.. nasib baik tarian singa.. kalau tarian naga macam mana agaknya nak pusing satu ofis tu? hehe.. kumpulan tarian singa ni dijemput untuk nak menceriakan suasana lah gamak nye.. boleh jugak menghilangkan sikit stress bekerja..

dok tengok tarian Singa


Ramai yang bangun datang dekat nak tengok singa ni.. aku pun jakon sebenarnya, tapi segan la pulak nak pergi dekat.. haisy budak baru ni.. over pulak dia ni... 

Akhirnya, setelah lama tunggu, singa ni sampai jugak dekat aku.. dapat snap gambar dia... dan dapat tengok orang dalam singa tu.. Orang India rupanya.. eh.. kau ingat tarian Singa, bangsa Cina je boleh main? Sekarang semua pun ada dah...


Singa comel...


So, dapat jugak la tengok tarian Singa ni secara dekat... tak sia-sia datang kerja harini.. ahak...


p/s: cuti 4 hari.. jom jalan-jalan..



4 komen SUEPERBS...:

hananhadila97 said...[Re perbs]

laa.. singa nih upenye.. hanan ingat an singa betul2 haishh :P

Si BuDaK KaChAk said...[Re perbs]

kita update cerita yg sama la harini...jom terjah blog sy psl tarian singa ni...hehehe

sue perbs.. said...[Re perbs]

@hananhadila97 hehe.. klu singa betul sy dh lari dah

sue perbs.. said...[Re perbs]

@Si BuDaK KaChAk hehe.. kebetulan pulak same