sueperb pages

Apr 21, 2012

Pengaruh jangan terpengaruh...



Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Korang jenis mudah terpengaruh ke tak? contohnya terpengaruh dengan iklan-iklan kat TV, terpengaruh dengan kawan dan pengaruh-pengaruh lain la... 

Ada pengaruh yang membawa kebaikan, ada pengaruh yang membawa keburukan.. Ini mungkin perkara biasa.. bila kawan pakai barang-barang cantik sikit, mulalah terpengaruh nak beli jugak.. bila kawan promote barang-barang ada je nak di beli nya... ye dak? (ok aku ngaku pon selalu terpengaruh jugak laa..)

Eh, sebenarnya aku nak cerita pasal terpengaruh lain laaa.. intro terpanjang pulak.. almaklumlah, lama dah tak menaip kat blog ni.. hehe.. 

Korang pernah tak rasa korang dah ok dengan sesuatu benda tu, tapi kawan korang selalu cerita-cerita benda yang buruk dan negatif je pasal benda tu.. sampaikan korang terfikir, teruk sangat ke benda tu? padahal korang ok je.. so, bila dah selalu sangat dengar kawan-kawan korang bercerita dan mengeluh  pasal benda tu, sedikit sebanyak minda korang ada terkesan sikit la .. hmmm... boleh faham tak ni? 

So, apa yang aku cuba nak sampaikan di sini ialah, jangan la mudah terpengaruh dengan benda-benda negatif ni.. kalau boleh elak kan terlalu rapat dengan mereka-mereka yang selalu je berfikiran negatif.. sebab kalau macam aku ni, memang la boleh berfikir mana baik dan mana buruk, tapi kalau dah selalu sangat negatif, susah jugak nak bagi positif.. ye dak?






Huhu... ok lah.. aku rasa macam aku berceramah sorang-sorang je ni.. sebelum tamat, aku nak cakap thanx la kepada yang masih sudi melawat blog ni.. seriously, aku memang sangat susah nak update sejak akhir-akhir ni.. Tapi bila tengok ada pelawat, rasa seronok sangat.. hehe.. bye-bye semua..





p/s: family day esok.. tak kemas barang lagi... heee.. ^_*


1 komen SUEPERBS...:

Syazana Zainn said...[Re perbs]

kalo schaze cepat terpengaruh dengan makanan -,-

pantang ada je benda baru yg boleh d makan mesti nak pi try uhukuhuk